Polityka prywatności SERWISU NUTRICIA.ALLECCO.PL
1. Definicje
Wyrazy pisane w niniejszej Polityce wielką literą należy rozumieć następująco:
ADO - osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.
Apteka - Apteka „4 Pory Roku” w Będzinie (42-500), ul. Józefa Bema 1a, zezwolenie nr DNAiH.8520.1.58.2015, ID apteki 1185473.
Allecco - Allecco sp. z o.o. z siedzibą w Mysłowicach (ul. Białobrzeska 45, 41-409 Mysłowice), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII Wydział KRS pod numerem 0000741194, o NIP: 6462972261, o kapitale zakładowy w wysokości 2 480 000,00 zł, email: ochronadanych@allecco.pl.
Cookies - małe pakiety danych informatycznych, najczęściej w formie tekstowej, które przechowywane są na urządzeniu końcowym użytkownika strony internetowej.
EOG - Europejski Obszar Gospodarczy.
Produkt - Żywność specjalnego przeznaczenia medycznego marki Nutricia, w tym produkty refundowane, wydawane na receptę. Lista Produktów dostępna jest w Serwisie.
Regulamin - Regulamin Serwisu (dostępny pod adresem https://nutricia.allecco.pl/strony/regulamin.html).
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Serwis - Serwis dostępny pod adresem www.nutricia.allecco.pl administrowany przez Allecco, w ramach którego Allecco świadczy drogą elektroniczną usługi, umożliwiające przeglądanie treści zawartych w Serwisie dostarczonych przez Nutricia, bez możliwości bezpośredniego złożenia w Serwisie zamówień, tj. zawarcia umowy sprzedaży na odległość.
Wszelkie inne pojęcia pisane wielką literą a niezdefiniowane powyżej, mają znaczenie nadane im w Regulaminie.
2. Administrator danych osobowych
ADO Państwa danych osobowych przetwarzanych w Serwisie jest Allecco.
W kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych w Serwisie mogą Państwo skontaktować się z ADO, pisząc na adres e-mail: ochronadanych@allecco.pl.
3. Cele przetwarzania danych osobowych
ADO przetwarza Państwa dane osobowe niezbędne do wykonania celów wskazanych poniżej. Podanie przez Państwa tych danych nie stanowi wymogu prawnego, ale jest konieczne do wykonania usług oferowanych przez ADO w Serwisie.
Cel
|
Podstawa prawna przetwarzania
|
ADO
|
Przypisanie ośrodka i Lekarza do Klienta
|
Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO
|
Allecco
|
Świadczenie Usług Dodatkowych (wskazanych w pkt 2.2. Regulaminu)
|
Allecco
|
Poprawa funkcjonowania Serwisu poprzez wykorzystanie Cookies (zob. pkt 8 poniżej)
|
Allecco
|
Wysyłanie informacji marketingowych za pomocą wiadomości e-mail
|
Allecco
|
Założenie oraz prowadzenie Konta Klienta;
|
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO
|
Allecco
|
Wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na ADO, np. wynikających z przepisów prawa podatkowego lub innych sprawozdawczych obowiązków nałożonych na ADO przez przepisy obowiązującego prawa
|
Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO
|
Allecco (w odniesieniu do obowiązków prawnych związanych z prowadzeniem Serwisu)
|
Realizacja uzasadnionego interesu administratora lub strony trzeciej, polegającego na:
|
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO
|
|
a) zapewnienie bezpieczeństwa Serwisu, w tym odpowiedniego wsparcia technicznego dla użytkowników
|
Allecco
|
b) poprawa jakości usług oferowanych przez ADO, w tym poprawa funkcjonowania Serwisu
|
Allecco
|
c) dochodzenie roszczeń ADO lub ochrona przed roszczeniami kierowanymi wobec ADO przez inne osoby
|
Allecco (w odniesieniu do Serwisu)
|
d) korespondencja z Państwem, w tym rozpatrywanie skarg lub reklamacji związanych z działaniem Serwisu
|
Allecco (w odniesieniu do Serwisu)
|
4. Odbiorcy danych osobowych
W związku z realizacją celów przetwarzania wskazanych powyżej, Allecco może udostępniać Państwa dane osobowe:
a) dostawcom usług IT,
b) podmiotom świadczącym usługi płatnicze, wskazanych w Serwisie w zakładce „Dostawa i płatność” pod adresem https://nutricia.allecco.pl/strony/dostawa_platnosc.html
c) podmiotom i organom władzy publicznej, upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa, takim jak urzędy skarbowe lub sądy,
d) podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie lub doradcze (w tym prawne, księgowe, itp.),
e) Aptece, w celu realizacji sprzedaży wysyłkowej zgodnie z postanowieniami Regulaminu Serwisu lub Regulaminu sprzedaży wysyłkowej,
f) kontrahentom ADO oferującym Produkty uwzględnione w treściach umieszczanych w Serwisie,
g) innym Użytkownikom Serwisu w zakresie niezbędnym do udostępnienia i realizacji Usług Dodatkowych (tj. w celu przypisania Klienta do Lekarza lub Lekarza do Klienta).
Odbiorcom udostępniane są jedynie te kategorie Państwa danych, które są niezbędne do realizacji określonego celu przetwarzania.
W niektórych przypadkach Państwa dane mogą być też przekazywane do państw trzecich (tj. państw spoza terytorium UE lub EOG), które nie zostały uznane przez Komisję Europejską za zapewniające odpowiedni stopień ochrony danych osobowych. Dane te są wówczas przetwarzane z wykorzystaniem zabezpieczeń przewidzianych przez art. 46 RODO. Szczegółowe informacje dotyczące zabezpieczeń mogą Państwo uzyskać, kontaktując się z ADO w sposób wskazany w pkt. 2 powyżej.
5. Okres przechowywania danych osobowych
Allecco przechowuje Państwa dane przez okres niezbędny do realizacji celu, w jakim zostały zebrane.
Po upływie tego okresu, niektóre kategorie danych mogą być też przechowywane przez okres niezbędny do wykonania ciążących na ADO obowiązków wynikających z przepisów obowiązującego prawa bądź przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń ADO lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec ADO. Każdorazowo z kategorii tych danych wyłączone jest przechowywanie kategorii danych w postaci numeru PESEL i kodu recepty.
6. Państwa prawa
W związku z przetwarzaniem danych osobowych i na zasadach określonych w RODO, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do danych;
b) prawo sprostowania danych;
c) prawo do usunięcia danych;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania;
e) prawo do przenoszenia danych;
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, które odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu ADO;
g) prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Proszę jednak pamiętać, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed tym cofnięciem. Aby zrealizować to prawo, mogą Państwo skontaktować się z Administratorem w sposób wskazany w pkt. 2, wpisując w temacie wiadomości „Wycofanie zgody na przetwarzanie danych”.
Jeśli uważają Państwo, że Allecco przetwarza Państwa dane osobowe niezgodnie z prawem, możecie Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Zachęcamy jednak, w pierwszej kolejności, do kontaktu z nami w celu uzyskania wszelkich potrzebnych wyjaśnień.
7. Źródło pozyskiwania danych
Zgodnie z postanowieniami Regulaminu, mogą Państwo korzystać z Serwisu bez rejestracji Konta lub Rejestrując Konto. Jeśli są Państwo Klientem, ADO pozyskuje dane:
a) Bezpośrednio od Państwa – gdy korzystają Państwo z Serwisu bez rejestracji bądź, gdy samodzielnie dokonują Państwo rejestracji Konta Klienta przez zakładkę „Zarejestruj się”;
b) Od Lekarza, jeśli Rejestrację Konta Klienta rozpoczyna dla Państwa Lekarz poprzez wygenerowanie dedykowanego linku. Wówczas administrator pozyskuje od Lekarza jedynie e-mail, numer telefonu, imię i nazwisko (jeśli są częścią Państwa adresu e-mail).
Jeśli są Państwo Lekarzem, administrator pozyskuje dane do Rejestracji Konta Lekarza bezpośrednio od Państwa.
8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Państwa dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
9. Cookies
Allecco wykorzystuje Cookies, aby zapewnić szybsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe dla Państwa korzystanie z Serwisu.
Cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych ani w oprogramowaniu tych urządzeń. Umożliwiają one identyfikowanie komputera i przeglądarki, której ten komputer używał do przeglądania strony internetowej lub pozyskiwanie i przechowywanie innych danych o aktywności użytkownika. Mogą być przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika tymczasowo, tj. do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej bądź wyłączenia przeglądarki internetowej (są to tzw. pliki cookie „sesyjne”, ang. session cookies), bądź też do momentu, w którym upłynie data ważności plików cookie, albo do czasu ich usunięcia przez użytkownika (tzw. „trwałe” pliki cookie, ang. persistent cookies).
a) Cookies dzielą się na:
(i) Niezbędne (poniżej oznaczane jako „N”) – ten rodzaj plików cookie jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i nie może być wyłączony w ustawieniach strony internetowej. Niezbędne pliki cookie są zazwyczaj używane w celu umożliwienia działania podstawowych funkcji na stronie, takich jak ustawienie opcji prywatności, logowanie, nawigacja na stronie lub wypełnianie formularzy. Można je wyłączyć jedynie przez zmianę ustawień przeglądarki;
(ii) Analityczne (poniżej oznaczane jako „A”) – ten rodzaj plików cookie umożliwia nam zrozumienie, w jaki sposób poszczególni użytkownicy zachowują się na stronie internetowej i w konsekwencji poprawę jej wydajności, poprzez gromadzenie i analizę informacji o źródłach ruchu na stronie internetowej;
(iii) funkcjonalne pliki cookie (poniżej oznaczane jako „F”) – ten rodzaj plików cookie umożliwia zapisanie wybranych przez użytkowników ustawień i personalizację strony internetowej, np. w zakresie wybranego języka lub wyglądu strony internetowej;
(iv) reklamowe (poniżej oznaczane jako „R”) – ten rodzaj plików cookie jest wykorzystywany w celu promowania niektórych usług lub treści na stronie internetowej. Reklamowe pliki cookie umożliwiają dopasowanie wyświetlanych treści do preferencji użytkowników. Reklamowe Cookies nie są stosowane w Serwisie.
Serwis wykorzystuje następujące Cookies:
Dostawca
|
Nazwa
|
Typ
|
Czas
|
Kat.
|
Cel
|
|
aptusshoprec
|
trwałe
|
90 dni
|
F
|
Przechowuje Informacje o historii produktów przeglądanych przez użytkownika
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
banners
|
trwałe
|
1 dzień
|
F
|
Przechowuje informacje o wyświetlonych przez użytkownikach bannerach reklamowych (dla celów m.in. ograniczenia wyświetlania tego samego bannera jednemu użytkownikowi)
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
SHOPSID
|
sesyjne
|
sesja
|
F
|
Identyfikator sesji użytkownika (służy do identyfikacji przez serwer m.in zawartości koszyka użytkownika)
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
drawer
|
trwałe
|
2 dni
|
F
|
Przechowuje informację o zamknięciu przez użytkownika bannera zlokalizowanego na dole ekranu (szuflada)
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
__CA__
|
trwałe
|
365 dni
|
F
|
Przechowuje informacje o dokonanych wyborach akceptacji plików cookie przez użytkownika
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
cookie_notice
|
trwałe
|
180 dni
|
F
|
Przechowuje informację o zamknięciu przez użytkownika dolnego paska informującego o plikach cookie
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
cart_repository
|
trwałe
|
30 dni
|
F
|
Identyfikator użytkownika, służący zapamiętaniu zawartości koszyka po zamknięciu przeglądarki
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
popupHiddenType
|
trwałe
|
60 dni
|
F
|
Przechowuje informacje o zamkniętych przez użytkownika okienkach popup zachęcających do zapisania do newslettera (gdzie użytkownik zdecydował, że nie chce ich otwierać ponownie)
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
customer_repository
|
trwałe
|
365 dni
|
F
|
Identyfikator użytkownika, służący do przechowywania zawartości przechowalni użytkownika (produktów, które użytkownik dodał do przechowalni)
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
survey*
|
trwałe
|
30 dni
|
F
|
Informacja o oddanym głosie w ankiecie na stronie sklepu (ciasteczko składa się z nazwy "survey" i doklejonego identyfikatora ankiety)
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
ref
|
trwałe
|
30 dni
|
F
|
Informacja o stronie z której użytkownik trafił do sklepu (wykorzystywane dla celów statystycznych)
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
me
|
trwałe
|
1 dzień
|
F
|
Informacja o zalogowanym użytkowniku (hash), jeśli użytkownik zaznaczy opcję "Zapamiętaj mnie" podczas logowania
|
Aptus.pl
sp. z o.o.
|
ceneovisit
|
trwałe
|
1 dzień
|
F
|
Informacja, że użytkownik przeszedł do sklepu z porównywarki Ceneo
|
b) Mogą Państwo dokonywać wyborów dotyczących wykorzystywanych Cookies poprzez:
(i) ustawienia przeglądarki: aby zmienić ustawienia przeglądarki, należy zapoznać się z dokumentacją udostępnioną przez producenta przeglądarki;
(ii) wycofanie zgody: w przypadkach, w których zgoda użytkownika jest wymagana do wykorzystania Cookies, mogą Państwo może wycofać swoją zgodę na wykorzystanie określonych plików cookie na zasadach opisanych w niniejszej Polityce.
Proszę mieć na uwadze, że ograniczając możliwość zapisu i odczytu Cookies, mogą Państwo doświadczyć pogorszenia jakości korzystania z usług albo też uniemożliwić użytkownikowi zapisanie dostosowanych ustawień.
10. Zmiany w niniejszej Polityce
ADO zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki bez konieczności informowania o tym użytkowników, jeśli nie jest to wymagane przepisami obowiązującego prawa. Wprowadzone zmiany w Polityce zawsze będą publikowane w Serwisie. Wprowadzone zmiany wchodzą w życie w dniu publikacji Polityki w Serwisie.