Dlaczego w serwisie PKU W DOMU dostępne są tylko produkty Nutricia?
Program PKU W DOMU to efekt współpracy Nutricia z portalem Allecco. Ma on na celu zapewnienie lepszego dostępu do przepisanych przez lekarza preparatów PKU pod marką Nutricia dla pacjentów z fenyloketonurią, w trosce o poprawę ich komfortu życia. PKU W DOMU umożliwia zamówienie przepisanych przez lekarza preparatów PKU Nutricia bezpośrednio do domu.
Dlaczego korzystanie z serwisu PKU W DOMU nutricia.allecco.pl jest wygodne?
- przepisane przez lekarza preparaty PKU Nutricia można zamówić online bez wychodzenia z domu
- zamówienie dostarczane jest w 48 godz. (od momentu opłacenia zamówienia)* do domu pacjenta przez kuriera farmaceutycznego (bezpieczeństwo dostawy),
- wygodna dostawa – bez konieczności transportowania z apteki dużych i ciężkich paczek,
- oszczędność czasu – związana z czasem na szukanie preparatów w aptekach oraz podróżą do i z apteki po odbiór preparatu, staniem w kolejce w aptece
- ciągłość dostępności preparatów PKU,
- dostęp przez platformę do informacji o produktach i nowościach,
- możliwość konsultacji z Biurem Obsługi Klienta (BOK) na każdym etapie realizacji zamówienia.
Czy z wykorzystaniem serwisu można zamówić preparaty PKU Nutricia bez rejestracji konta?
Aby móc złożyć zamówienie na przepisane preparaty PKU Nutricia, wymagane jest założenie konta Pacjenta.
Co zrobić, gdy zapomniałam/em hasła po zarejestrowaniu się?
Na głównej stronie nutricia.allecco.pl, w zakładce "Zaloguj się" należy wpisać adres e-mail a następnie kliknąć: „Przypomnij hasło”. Na podany adres zostanie wysłana wiadomość z nowym hasłem. Aby powrócić do swojego prywatnego hasła, po zalogowaniu w zakładce „Moje konto” należy kliknąć „Zmień swoje hasło”.
Jak zacząć korzystać z serwisu?
Jeśli nie masz linku do serwisu - zaproszenia od lekarza prowadzącego:
Wejdź na nutricia.allecco.pl (możesz też zeskanować kod QR dostępny na materiałach informacyjnych dotyczących serwisu PKU W DOMU) i zarejestruj konto wprowadzając niezbędne dane, następnie kliknij „Wprowadź zamówienie”. Możesz również od razu kliknąć w zakładkę „Wprowadź zamówienie” lub przycisk „ZAMÓW” na banerze na stronie głównej (jeśli masz receptę na preparaty PKU Nutricia), a system przeprowadzi Cię przez proces rejestracji konta, zamówienie i płatność.
Jeśli masz link do serwisu - zaproszenie od lekarza prowadzącego:
Wejdź w link, który przekieruje Cię bezpośrednio do serwisu, gdzie będziesz mógł dokończyć rejestrację i złożyć zamówienie na przepisane przez lekarza preparaty PKU Nutricia.
Jak skorzystać z PKU W DOMU w 4 prostych krokach?
- Wejdź na nutricia.allecco.pl (lub w link do serwisu otrzymany od lekarza)
- Wprowadź dane potrzebne do realizacji zamówienia na przepisane przez lekarza preparaty PKU Nutricia
- Możesz wybrać (zaznaczyć) swój ośrodek prowadzący
- Opłać przesyłkę przez otrzymany link do bramki płatniczej, po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez aptekę (koszt przesyłki 9,99 zł)**
… i czekaj na kontakt ze strony kuriera farmaceutycznego, który dostarczy ją w ciągu 48 godzin*.
Szczegółowe instrukcje oraz regulaminy dostępne są na nutricia.allecco.pl
Czy muszę przypisywać się do ośrodka prowadzącego?
Zgoda na przypisanie się do ośrodka prowadzącego nie jest obowiązkowa do realizacji zamówienia na przepisane przez lekarza preparaty PKU Nutricia. Jednak, jeśli zaznaczysz tę zgodę, lekarz będzie mógł mieć wgląd w realizację Twoich zamówień na preparaty PKU Nutricia, na czas wystawić kolejną receptę na preparaty, wysyłać Ci informacje o wystawieniu recepty, terminie wizyty lub inne ważne informacje, jeśli będzie taka potrzeba.
Co oznacza dostawa w 48 godz.?
48 h - od momentu uiszczenia opłaty za zamówienie; dotyczy dni roboczych. Jeśli wystąpią okoliczności uniemożliwiające dotrzymanie tego terminu, nastąpi kontakt ze strony Biura Obsługi Klienta.
Dlaczego muszę płacić za przesyłkę?
Preparaty PKU są refundowane, co oznacza, że podlegają przepisom ustawy refundacyjnej. Zgodnie z przepisami Ustawy refundacyjnej nieodpłatna wysyłka produktów refundowanych może stanowić korzyść materialną dla pacjenta, jest zabroniona i podlega karze administracyjnej***. Koszt przesyłki 9,99 zł to jeden z najniższych kosztów za dostawę kurierem farmaceutycznym – w kontrolowanych warunkach, w jakich powinny być przewożone preparaty PKU.
Czy zapłacę za preparaty?
Koszt preparatów PKU Nutricia to ryczałt 3,20 zł za 1 opakowanie, zgodnie z informacją z ostatnich list refundacyjnych.
Co w przypadku, kiedy nie wszystkie preparaty PKU Nutricia, które mam na recepcie będą dostępne?
Wtedy Biuro Obsługi Klienta (BOK) skontaktuje się z Tobą, żeby uzgodnić sposób dostawy. Zapyta, czy część produktów PKU dostarczyć w ciągu 48 godzin a pozostałą część wtedy, kiedy będą dostępne (w takim przypadku zamawiający nie ponosi kosztów drugiej przesyłki), czy całość zamówienia dostarczyć w terminie późniejszym, kiedy już wszystkie preparaty będą dostępne.
Czy istnieje możliwość dostarczenia preparatów PKU Nutricia za granicę?
Dostawy preparatów PKU Nutricia realizujemy wyłącznie na terenie Polski.
Co, jeśli będę mieć pytania dotyczące założenia konta, złożenia zamówienia czy przesyłki?
Wtedy można kontaktować się z BOK: tel. 32 744 35 62, e-mail: info@allecco.pl – kontakt znajduje się w stopce na stronie nutricia.allecco.pl
*48 h - od momentu uiszczenia opłaty za zamówienie; dotyczy dni roboczych. Jeśli wystąpią okoliczności uniemożliwiające dotrzymanie tego terminu, nastąpi kontakt ze strony Biura Obsługi Klienta.
**koszt przesyłki 9,99 zł; koszt preparatów – ryczałt 3,20 zł za 1 opakowanie.
***Art. 50. [Kara pieniężna za ustalenie niewłaściwej odpłatności za produkt refundowany] - Dz.U.2024.930
Nutricia Polska Sp. z o.o., ul. Bobrowiecka 8, 00-728 Warszawa
Serwis Konsumencki czynny od poniedziałku do piątku w godz.: 09.00-17:00 pod numerem telefonu: 22 550 01 55
METB/PKU/03/12/2024